zaloguj siŕ   |    zarejestruj siŕ   |    mapa strony   |

Projekt „Jak pozna─ç”

22.11.2016

17 listopada go┼Ťcili┼Ťmy w naszej szkole p. Agat─Ö Malikowsk─ů, specjalist─Ö terapii uzale┼╝nie┼ä.

Celem wizyty by┼éo przeprowadzenie spotka┼ä z m┼éodzie┼╝─ů, rodzicami i opiekunami prawnymi uczniów oraz z nauczycielami.

Spotkania odby┼éy si─Ö w ramach projektu „Jak pozna─ç”, którego realizatorem jest „Stowarzyszenie M┼éode Ostrowite”.

Celem projektu jest zwi─Ökszenie ┼Ťwiadomo┼Ťci na temat negatywnych skutków dzia┼éania substancji psychoaktywnych, poznanie sposobów zapobiegania zagro┼╝eniom wynikaj─ůcym z ich u┼╝ywania oraz procedur post─Öpowania wobec dzieci i m┼éodzie┼╝y w sytuacjach wynikaj─ůcych z ich za┼╝ywania.

W spotkaniach adresowanych do młodzieży uczestniczyli uczniowie klas:

1B, 1C, 1Tb, 2Ta, 2Ti, 3Ti.


 

Spotkania z uczniami zosta┼éy przeprowadzone w formie warsztatów, które zwi─Ökszy┼éy ┼Ťwiadomo┼Ť─ç m┼éodzie┼╝y w zakresie przyczyn uzale┼╝nie┼ä substancjami psychoaktywnymi, zachowa┼ä ryzykownych oraz weryfikacji faktów i mitów dotycz─ůcych rozmów na temat trudno┼Ťci dorastania i dojrzewania emocjonalnego.

 

Rodzice i opiekunowie uczniów zwi─Ökszyli swoj─ů ┼Ťwiadomo┼Ť─ç w aspekcie weryfikacji zachowa┼ä ryzykownych.

 

Prowadz─ůca spotkania omówi┼éa równie┼╝ negatywne skutki dzia┼éania ┼Ťrodków psychoaktywnych oraz szkody i zagro┼╝enia wynikaj─ůce z ich stosowania. Rodzice i opiekunowie uczniów wzmocnili tak┼╝e swoje kompetencje wychowawcze w zakresie w┼éa┼Ťciwej komunikacji z m┼éodzie┼╝─ů.

 

Podczas spotkania z nauczycielami zosta┼éy omówione nast─Öpuj─ůce tematy: Jak rozmawia─ç z m┼éodzie┼╝─ů o substancjach psychoaktywnych, Zagro┼╝enia wynikaj─ůce ze stosowania ┼Ťrodków psychoaktywnych przez m┼éodzie┼╝, Zachowania ryzykowne, Adekwatne formy dzia┼éa┼ä profilaktycznych, Poradnictwo rodzinne, prawne, pomoc psychologiczno-pedagogiczna.

Cykl spotaka┼ä przeprowadzonych przez p. Alicj─Ö Malikowsk─ů zwi─Ökszy┼é ┼Ťwiadomo┼Ť─ç uczestników w zakresie zachowa┼ä ryzykownych w┼Ťród m┼éodzie┼╝y oraz potwierdzi┼é, jak wa┼╝na jest w┼éasciwa komunikacja na linii RODZICE-UCZNIOWIE-NAUCZYCIELE. 

« inne aktualnoÂci