zaloguj si�   |    zarejestruj si�   |    mapa strony   |

Projekt „Jak poznać”

22.11.2016

17 listopada gościliśmy w naszej szkole p. Agatę Malikowską, specjalistę terapii uzależnień.

Celem wizyty było przeprowadzenie spotkań z młodzieżą, rodzicami i opiekunami prawnymi uczniów oraz z nauczycielami.

Spotkania odbyły się w ramach projektu „Jak poznać”, którego realizatorem jest „Stowarzyszenie Młode Ostrowite”.

Celem projektu jest zwiększenie świadomości na temat negatywnych skutków działania substancji psychoaktywnych, poznanie sposobów zapobiegania zagrożeniom wynikającym z ich używania oraz procedur postępowania wobec dzieci i młodzieży w sytuacjach wynikających z ich zażywania.

W spotkaniach adresowanych do młodzieży uczestniczyli uczniowie klas:

1B, 1C, 1Tb, 2Ta, 2Ti, 3Ti.


 

Spotkania z uczniami zostały przeprowadzone w formie warsztatów, które zwiększyły świadomość młodzieży w zakresie przyczyn uzależnień substancjami psychoaktywnymi, zachowań ryzykownych oraz weryfikacji faktów i mitów dotyczących rozmów na temat trudności dorastania i dojrzewania emocjonalnego.

 

Rodzice i opiekunowie uczniów zwiększyli swoją świadomość w aspekcie weryfikacji zachowań ryzykownych.

 

Prowadząca spotkania omówiła również negatywne skutki działania środków psychoaktywnych oraz szkody i zagrożenia wynikające z ich stosowania. Rodzice i opiekunowie uczniów wzmocnili także swoje kompetencje wychowawcze w zakresie właściwej komunikacji z młodzieżą.

 

Podczas spotkania z nauczycielami zostały omówione następujące tematy: Jak rozmawiać z młodzieżą o substancjach psychoaktywnych, Zagrożenia wynikające ze stosowania środków psychoaktywnych przez młodzież, Zachowania ryzykowne, Adekwatne formy działań profilaktycznych, Poradnictwo rodzinne, prawne, pomoc psychologiczno-pedagogiczna.

Cykl spotakań przeprowadzonych przez p. Alicję Malikowską zwiększył świadomość uczestników w zakresie zachowań ryzykownych wśród młodzieży oraz potwierdził, jak ważna jest własciwa komunikacja na linii RODZICE-UCZNIOWIE-NAUCZYCIELE. 

« inne aktualno�ci